Organizacja przypomina, że w międzynarodowych przewozach drogowych w Polsce pracuje ok. 55 tys. kierowców z Białorusi. To druga, po Ukraińcach, najliczniejsza grupa kierowców spoza UE. Wielu z nich regularnie przekracza granicę, wracając do rodzin, załatwiając sprawy urzędowe czy kończąc urlop. Obecna blokada oznacza, że część kierowców nie ma możliwości powrotu do pracy, a ciężarówki stoją niewykorzystane. Według TLP sytuacja generuje wymierne straty dla przewoźników, zarówno finansowe, jak i wizerunkowe, związane z opóźnieniami w realizacji kontraktów. Branża zwraca uwagę, że nie ma żadnych informacji, jak długo obecne ograniczenia będą obowiązywać, co uniemożliwia planowanie transportów i grafików pracy. TLP apeluje, by rząd wprowadził rozwiązania umożliwiające przejazd przez granicę pracownikom z Białorusi, którzy są legalnie zatrudnieni w polskich przedsiębiorstwach transportowych.
Pełna treść pisma TLP w sprawie zamkniętej granicy z Białorusią
Utworzona: 2025-09-12